صندوق قرض الحسنه امام رضا (ع) /موسسه خیریه امام رضا (ع) /پیش دبستانی قرآنی راهیان اندیشه

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 232
بازدید کل : 22733
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 210
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 232
:: بازدید سال : 6052
:: بازدید کلی : 22733
نویسنده : کامران مرتضائی
یک شنبه 16 ارديبهشت 1403

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری ؛ با گذشت یک و سال و نیم از استقرار دولت سیزده بالاخره سرپرست صمت استان که یکی از سازمان های اقتصادی و کار آفرین است ظهر امروز سه شنبه دوم اسفند با حضور علي رسوليان، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتی، محمد کاظم منزوی چالشتری سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری، آیت الله مظفری وانانی مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جهانبخش سلیمیان دهکردی مدیر غامل شرکت گاز استان، احمدرضا صباغی فرادنبه مدیر عامل شعب بانک ملی استان و دیگر مسئولان و مقامات محلی ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد.کامران مرتضایی دانشجوی دکتری علوم سیاسی کارشناسان راهبردی دفاع وامنیت ملی

:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کامران مرتضائی
یک شنبه 16 ارديبهشت 1403

به‌ گزارش دنیای معدن، فضل‌الله رحمتی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان فارسان تاکید کرد: این معادن در راستای رونق معادن چهارمحال و بختیاری و براساس ماده ۸۳ آئین‌نامه اجرایی معدن خارج از چارچوب مزایده واگذار خواهند شد. وی افزود: متقاضیان فارسانی دارای صلاحیت‌های فنی و مالی معدن برای بهره‌مندی از این فرصت اقتصادی می‌توانند به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند. رحمتی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۵۲ معدن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۱۳۴ معدن فعال و از آن‌ها هشت ماده معدنی شامل سنگ تزئینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ، شن و ماسه، سیلیس، خاک‌نسوز و دولومیت استخراج می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقق هدف اشتغال شهرستان فارسان در سامانه رصد یادآور شد: براساس سامانه رصد از ابتدای امسال زمینه اشتغال ۲۳۴ نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت فراهم شده است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال‌جاری ۱۲۲ میلیارد و ‌۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی عشایری به ۱۳ طرح تولیدی شهرستان فارسان پرداخت شد. وی گفت: امسال ‌همچنین ۴۶ طرح تولیدی شهرستان فارسان ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۶ دریافت کردند. رحمتی تاکید کرد: در سال‌جاری از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۷۹ طرح تولیدی شهرستان فارسان ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند. فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.کامران مرتضایی دانشجوی دکتری علوم سیاسی کارشناسان راهبردی دفاع وامنیت ملی

:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کامران مرتضائی
چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403

کَربَلا (به عربی: کربلاء) مرکز استان کربلا در عراق است. این شهر از جهت شرق در فاصله ۱۶ کیلومتری رود فرات و از جهت غرب در فاصله ۹ کیلومتری دریاچه رزازه قرار دارد. کربلا در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی بغداد واقع شده‌است و جمعیت آن ۱٫۲۱۸٫۷۳۲ نفر برآورد شده‌است. شهر کربلا از این جهت که محل نبرد کربلا (۶۸۰ میلادی) در آن رخ داده‌است و آرامگاه حسین بن علی و عباس بن علی در آن جای دارد، معروف است. سالانه میلیون‌ها شیعه از این شهر دیدن می‌کنند که از نظر تعداد با زائران مکه و مشهد رقابت می‌کند. سالانه میلیون‌ها نفر سالگرد نبرد کربلا و کشته شدن حسین بن علی و یاران او را گرامی می‌دارند.[۲][۳][۴][۵][۶][۷][۸][۹][۱۰][۱۱][۱۲][۹][۱۰][۱۱][۱۳] سالانه تا سقف ۳۴ میلیون گردشگر مذهبی در روز عاشورا وارد کربلا می‌شوند. در روز اربعین حداکثر ۴۰ میلیون نفر از ۵۶ کشور مختلف از آرامگاه‌های مقدس شیعی زیارت می‌کنند که تعدا زیادی با پای پیاده وارد شهر کربلا می‌شوند.[۱۴]کامران مرتضایی دانشجوی دکتری علوم سیاسی کارشناسان راهبردی دفاع وامنیت ملی

:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کامران مرتضائی
چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403

بسم الله الرحمن الرحيم سوره بقره، آيات 185-183 يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون.(183) اياما معدودات فمن كان منكم مريضا او على سفر فعدة من ايام اخر و على الذين يطيقونه فدية طعام مسكين فمن تطوع خيرا فهو خير له و ان تصوموا خير لكم ان كنتم تعلمون.(184) شهر رمضان الذى انزل فيه القرآن هدى للناس و بينات من الهدى و الفرقان فمن شهد منكم الشهر فليصمه و من كان مريضا او على سفر فعدة من ايام اخر يريد الله بكم اليسر و لا يريد بكم العسر و لتكملوا العدة و لتكبروا الله على ما هديكم و لعلكم تشكرون.(185) ترجمه آيات اى كسانى كه ايمان آورده ايد روزه بر شما واجب شده همانطور كه بر اقوام قبل از شما واجب شده بود شايد با تقوا شويد. (183) و اين روزهائى چند است پس هر كس از شما مريض و يا مسافر باشد بايد ايامى ديگر بجاى آن بگيريد و اما كسانى كه به هيچ وجه نمى توانند روزه بگيرند عوض روزه براى هر روز يك مسكين طعام دهند و اگر كسى عمل خيرى را داوطلبانه انجام دهد برايش بهتر است و اينكه روزه بگيريد برايتان خير است اگر بناى عمل كردن داريد(184). و آن ايام كوتاه ماه رمضان است كه قرآن در آن نازل شده تا هدايت مردم و بياناتى از هدايت و جدا سازنده حق از باطل باشد پس هر كس اين ماه را درك كرد بايد روزه اش بگيرد و هر كس مريض و يا مسافر باشد بجاى آن چند روزى از ماههاى ديگر بگيرد خدا براى شما آسانى و سهولت را خواسته و دشوارى نخواسته و منظور اينست كه عده سى روزه ماه را تكميل كرده باشيد و خدا را در برابر اينكه هدايتتان كرد تكبير گفته و شايد شكرگزارى كرده باشيد(185). بيان آيات ويژگى هاى بيانى آيات تشريع روزه سياق اين سه آيه دلالت دارد بر اينكه: اولا هر سه با هم نازل شده اند، براى اينكه ظرف (ايام)در ابتداى آيه دوم متعلق به كلمه(صيام)در آيه اول است و جمله(شهر رمضان)در آيه سوم يا خبر است براى مبتدائى حذف شده كه عبارت است از ضميرى كه به كلمه(اياما)بر مى گردد، و تقدير جمله(هى شهر رمضان)است و يا مبتدائى است براى خبرى كه حذف شده و تقديرش"شهر رمضان هو الذى كتب عليكم صيامه"است و يا بدل از كلمه صيام در جمله (كتب عليكم الصيام)در آيه اول است، و به هر تقدير جمله(شهر رمضان)بيان و توضيحى است براى روشن كردن جمله(اياما معدودات)ايام معدوده اى كه روزه در آنها واجب شده. پس به دليلى كه ذكر شد آيات سه گانه مورد بحث به هم متصل، و نظير كلام واحدى است كه يك غرض را دربردارد، و آن غرض عبارت است از بيان وجوب روزه ماه رمضان. و ثانيا دلالت دارد بر اينكه قسمتى از گفتار اين سه آيه به منزله توطئه و زمينه چينى براى قسمت ديگر آن است، يعنى دو آيه اول به منزله مقدمه است براى آيه سوم، چون در آيه سوم تكليفى واجب مى شود كه صاحب كلام، اطمينان ندارد از اينكه شنونده از اطاعت آن سرپيچى نكند، براى اينكه تكليف نامبرده تكليفى است كه بالطبع براى مخاطب، شاق و سنگين است، و به اين منظور، دو آيه اول از جملاتى تركيب شده كه هيچ يك از آنها از هدايت ذهن مخاطب به تشريع روزه رمضان خالى نيست، بلكه در همه آنها به تدريج ذهن شنونده را به سوى آن توجه مى دهد، و به اين وسيله استيحاش و اضطراب ذهن او را از بين مى برد، و در نتيجه علاقمند به روزه مى كند، تا با اشاره به تخفيف و تسهيلى كه در تشريع اين حكم رعايت شده، و نيز با ذكر فوائد و خير دنيوى و اخروى كه در آن است، حدت و شدت دلخواهى و استكبار او را بشكند. و بهمين جهت بعد از آنكه در جمله: "يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام"، مساله وجوب روزه بر مسلمانان را خاطرنشان كرد، بلافاصله فرمود: "كما كتب على الذين من قبلكم" و فهمانيد كه شما مسلمانان نبايد از تشريع روزه وحشت كنيد، و آن را گران بشماريد، چون اين حكم منحصر به شما نبوده، بلكه حكمى است كه در امتهاى سابق نيز تشريع شده بود.(لعلكم تتقون)، يعنى علاوه بر اينكه عمل به اين دستور، همان فائده اى را دارد كه شما به اميد رسيدن به آن ايمان آورديد، و آن، عبارت است از تقوا، و علاوه بر اين، اين عمل كه گفتيم در آن، اميد تقوا براى شما هست، همچنانكه براى امتهاى قبل از شما بود، عملى نيست كه تمامى اوقات شما را و حتى بيشتر اوقاتتان را بگيرد، بلكه عملى است كه در ايامى قليل و معدود انجام مى شود، (اياما معدودات) آرى نكره(و بدون الف و لام)آمدن كلمه(اياما)دلالت بر ناچيزى ايام دارد، و در اينكه ايام را به وصف معدود توصيف كرد، خود اشعارى است به اهميت نداشتن آن، همچنانكه همين توصيف در آيه: "و شروه بثمن بخس دراهم معدودة" (1) مى فهماند كه يوسف ع را به چند درهم ناچيز فروختند. علاوه بر اينكه ما در تشريع اين حكم رعايت اشخاصى را هم كه اين تكليف برايشان طاقت فرسا است كرده ايم، و اينگونه افراد بايد به جاى روزه فديه بدهند، آنهم فديه مختصرى كه همه بتوانند بدهند، و آن عبارت است از طعام يك مسكين. "فمن كان منكم مريضا او على سفر - تا جمله - فدية طعام مسكين"و وقتى اين عمل هم خير شما را دربردارد، و هم تا جائى كه ممكن بوده رعايت آسانى آن شده خير شما در اين است كه بطوع و غبت خود روزه را بياوريد، و بدون كراهت و سنگينى و بى پروا انجامش دهيد، "فمن تطوع خيرا فهو خير له"براى اينكه عمل نيك را بطوع و رغبت انجام دادن بهتر است، از اينكه به كراهت انجام دهند. بنابر آنچه گفته شد زمينه گفتار در دو آيه اول مقدمه است براى آيه سوم كه مى فرمايد: "فمن شهد منكم الشهر فليصمه"الخ، و بنا بر اين پس جمله: "كتب عليكم الصيام"در آيه اول جمله اى است خبرى كه مى خواهد از تحقق چنين تكليفى خبر دهد، نه اينكه در همين جمله تكليف كرده باشد، آنطور كه در آيه شريفه: "يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم القصاص فى القتلى" (2) و آيه"كتب عليكم اذا حضر احدكم الموت ان ترك خيرا الوصية للوالدين و الاقربين" (3) تكليف كرده چون هر چند در هر سه آيه تعبير به(كتب عليكم)آمده، ليكن بين قصاص در مورد كشتگان - در آيه دوم - و وصيت به والدين و اقرباء - در آيه سوم، و بين مساله صيام - در آيه مورد بحث فرق است، و آن اين است كه قصاص در قتلى امرى است سازگار با حس انتقامجوئى امرى است كه دلهاى صاحبان خون تشنه آن است. صاحبان خون به حكم غريزه و طبيعت نمى توانند قاتل عزيز و پاره تن خود را زنده و سالم ببينند، و نمى توانند اين معنا را تحمل كنند كه نسبت به جنايتى كه به ايشان شده بى اعتنائى شود، و همچنين وصيت و سفارش والدين و خويشان كه مطابق با حس ترحم و شفقت و رافت به ارحام است، آنهم در هنگامى كه مى خواهد بوسيله مرگ براى هميشه از آنان جدا شود. پس قصاص و وصيت دو حكم مقبول بطبع، و موافق با مقتضاى طبيعت آدمى است، و انشاء آن احتياج به مقدمه و زمينه چينى ندارد، به خلاف حكم روزه كه عبارت است از محروميت نفوس از بزرگترين مشتهيات، و مهم ترين تمايلاتش، يعنى خوردن و نوشيدن و جماع، كه چون محروميت از آنها ثقيل بر طبع و مصيبتى براى نفس آدمى است.در توجيه حكمش ناگزير از اين است كه قبلا براى شنوندگان - با در نظر گرفتن اينكه عموم مردمند و بيشتر مردم عوام و پيرو مشتهيات نفسند - مقدمه اى بچيند، و دلهاشان را علاقه مند بدان سازد، تا تشنه پذيرش آن شوند، بدين جهت است كه گفتيم آيه: "كتب عليكم القصاص"الخ و آيه: "كتب عليكم اذا حضر احدكم الموت"الخ، انشاء حكم است، و حاجتى به زمينه چينى ندارد، به خلاف آيه: "كتب عليكم الصيام"تا آخر دو آيه كه مشتمل بر هفت فقره است و خبر مى دهد از اينكه بعدها چنين حكمى انشاء مى شود. کامران مرتضایی دانشجوی دکتری علوم سیاسی کارشناسان راهبردی دفاع وامنیت ملی

:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کامران مرتضائی
چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403

 

کامران مرتضایی دانشجوی دکتری علوم سیاسی کارشناسان راهبردی دفاع وامنیت ملی

:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : کامران مرتضائی
چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403

روز با موفقیتکامران مرتضایی دانشجوی دکتری علوم سیاسی کارشناسان راهبردی دفاع وامنیت ملی

:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان موسسه وهیات قرآنی وفرهنگی باب الحوائج وامام رضا(ع)چلیچه و آدرس km56.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.